Sunday, August 22, 2010

Innalillah...



Tarikh 21 ogos 2010, jam 1.30pagi, saya dikejutkan oleh panggilan telefon daripada seorang sahabat karib saya di Kuantan. Beliau menangis teresak-esak sambil mengkhabarkan pemergian ayahnadanya ke rahmatullah. Innalillhiwainna ilahirajiun..
Sejak mendapat panggilan telefon, saya tak dapat melelapkan mata. Rasa ingin terus ke Kuantan untuk bertemu sahabat baik saya itu. Sebelum itu sempat juga saya kirimkan sms kpd ayah saya memaklumkan berita tersebut. Keluarga sahabat saya itu adalah jiran saya juga satu ketika dahulu, jadinya keluarga kami amat saling kenal mengenali. Kebetulan pulak pd hari yang sama, mak dan ayah saya berada di kuala lumpur [saja2 bercuti katanya]. Alhamdulillah kehadiran ibu bapa saya ke kl memudahlan saya utk bertemu sahabat saya tersebut. Pagi selepas subuh kami sekeluarga terus bertolak ke Kuantan. Ketika kami tiba di masjid cenderawasih, jenazah telah selamat disembahyangkan. Sebaik sampai sy tidak tunggu lama, terus masuk dan bertemu sahabt baik saya, Yanti. Ternyata suasana amatlah hiba dan saya mendakap erat tubuh beliau dan memberikan kata-kata semangat utk menenangkannya. Sya faham perasaannya kerana beliau adalah anak yg paling rapat dgn arwah ayahnya.
Seterusnya, kami berangkat ke tanah perkuburan bukit ubi dan di situ sempat saya rakamkan beberapa gambar sekitar majlis pengebumian tersebut. Saya harap gambar tersebut akan menjadi kenangan abadi utk Yanti sekeluarga. Al-fatihah..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...