Tuesday, January 11, 2011

Dulu Seorang..Kini BerDUA




Sebenarnya pada tarikh harini, dah sebulan 15hari saya bergelar seorang isteri kepada seorang insan bergelar suami. Terasa pantas sangat masa berlalu..rasa macam masih zaman-zaman remaja je lagi..tak sangka harini saya dah bergelar isteri dan mungkin akan datang saya akan bergelar seorang ibu pulak.

Bila Kahwin??

Sesungguhnya saya memang busy sgt sebulan sebelum saya kahwin. Mmg tkder masa nk buat entry kt blog ni. Biasala org nk kahwin ni mcm2 bnda nk dibuatnye. Saya bernikah pada tanggal 26 November 2010, 5.35petang di Masjid Felda Palong 5. Alhamdulillah majlis pernikahan berjalan lancar yang mana ayah saya sendiri menikahkan saya. Mungkin kerana dia rasa ini adalah tanggungjawabnya yang terakhir untuk diri saya sebagai seorang ayah. Memang sediah waktu tu...menangis juga saya sebenarnya..huk hukk
Pada keesokan harinya iaitu pada 27hb nov adalah hari berlangsung kenduri besar. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar. Tema saya pada hari itu ialah purple putih. Dan pada hari keesokan harinya adalah kenduri di rumah pihak suami saya di Kg Sega Hulu, Kuala Sawah, Rantau.

Plan Selepas Kahwin??

Saya dan suami memang tak bekerja makan gaji. Kami bertekad untuk bekerja sendiri dan percaya reseki boleh cari di mana-mana asalkan ada usaha. Buat masa sekarang, suami saya masih meneruskan business design, printing dan publish buku. Masih ada beberapa tempahan yang dia dapat. Kepada yang berminat untuk tempah design bunting, banner, kad kawin atau ada yg nk design kulit buku bolehlah hubungi suami sya di http://proinside.blogspot.com.
Selain tu, kami juga aktif memasarkan produk BioPure, iaitu sistem penulenan air RO. Saya dan suami melakukan kerja ini atas dasar mahu berkongsi dan mahu pengguna betul2 mendapat air yang bersih di rumah mereka kerana kami tidak mahu pengguna tertipu dgn produk penapisan air yang banyak di pasaran seperti hari ini. Atas rasa tanggungjawab dan prihatin, kami lakukan dgn ikhlas dan berharap lebih ramai pengguna mendapat manfaat air yang benar-benar bersih.

Dah ada isi ker?

Opss...soalan ni agak kerap jugak org tnya slps sbln kami kawin. Hmm secara jujurnya buat masa ni belum ada tanda apa2 lagi. Tapi kami memang tk merancang. InsyaAllah kalau ada rezeki, adalah tu..tunggu je laa :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...