Saturday, June 4, 2011

Dulu Berdua..kini bakal bertiga


Post dahulu baru je citer pasal hidup saya yg dh ber'dua'..tapi sekejap je masa berlalu, dlm perut nie dh 5 bulan dh usianya..Hmm syukur alhamdulillah, rezeki awal, kami terima dengan lapang dada.
Rasa berdebar-debar jugak nak jadi ibu nie. Macam-macam dok pikir. Once kita dh jadi ibu, selama-lamanya hingga kita mati nanti status kita sebagai ibu akan kekal. Tertanya pada diri, bolehke saya jadi seorang yang terbaik untuk anak-anak saya nanti? Tapi saya taknak la fikir yang negatif. Saya nak optimis dan yakin pada diri saya, bahawa saya boleh jadi seorang ibu yang baik, boleh jadi teladan kepada anak-anak dan menjadi idola mereka suatu hari nanti.

Sepanjang 5 bulan mengandung nie, alhamdulillah Allah mudahkan saya. Takde la muntah atau morning sickness yang teruk2 sgt. Cuma rasa mual dan kurang selera makan je masa awal2 mengandung dulu. Pastu bila check klinik, Hb darah rendah. Dah 3 kali check up asik makin turun je..adoi...camnerla nie. InsyaAllah sekarang tengah berusaha untuk naikkan Hb darah.

Menurut nurse dan doktor, dia kata darah merah kurang @ anemia nie ada risiko keguguran, tumpah darah masa bersalin nanti. Malah anak pulak katanya tak cukup tumbesaran, kecik je. Aduiii doktor nie menakutkan saya je tau! tapi mmg risau pon, cuma bila fikir balik, masalah nie bukan saya sorang je yg alami. Berdasarkan    borak-borak saya dgn org yg dh pengalaman mengandung, boleh saya simpulkan hampir semua mereka pon pernah alami Hb rendah, tapi alhamdulillah anak mereka semua sihat je. Jadi itu yang buatkan saya fikir, insyaAllah saya pon sama jugak cam dorang tu, so jangan stress sgt nak mikirkannya. Kesian baby dlm perut nie nnti dia pon stress, tul tak? ibu mengandung kena ceria-ceria je hehe^_^ chaiyok! chaiyok! Next month check up mesti Hb dh naik, OK?? 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...