Tuesday, August 9, 2011

Alkisah Ramadhan 1432H

Alhamdulillah, tahun nie buat pertama kali saya menyambut bulan Ramadhan yang mulia ini bersama suami dan juga dalam keadaan sedang sarat mengandung. Syukur di atas nikmat yang telah Allah kurniakan.
Puasa pada tahun ini, agak mencabar sikit sebab saya mengalami anemia ketika hamil dan perlu banyak jaga pemakanan yang sihat untuk kekal cergas. Kalau kurang makan, nanti keletihan dan mungkin boleh pitam.
Puasa pada hari pertama telah mencabar kebolehan diri saya. Dari pagi hingga tenghari masih boleh tahan lagi..tapi masuk ke petang je, badan dah menggigil dan kepala dah pening, rasa macam nak pitam yang amat sgt. Selepas berbuka aje, terus collapse! Mmg tk larat nk bangun, terbaring je...sembahyang pon rasa semput dan dada rasa sempit. Kesudahannya, 3 hari keesokannya saya tak dpt berpuasa...sgt sedihkan?

Tapi disebalik kesedihan itu, nak dijadikan cerita...saya telah menemui penawarnya apabila saya menemui saudara ayah saya di Bandar Enstek. Beliau adalah pengedar air sarang burung walit. Oleh sebab ayah saya dah amanahkan kepada saya untuk belikan sbotol untuk dia, jadi saya pon belilah juga sebotol sebab daripada penerangan yg sedara saya bgthu, air sarang burung ni bagus jugak untuk perempuan hamil. Alhamdulillah selepas saya ambil pada malam dan sebelum sahur keesokan harinya, saya dapat berpuasa penuh pada hari tersebut! Malah sehingga hari nie, saya dapat berpuasa penuh tanpa rasa keletihan dan timbul simptom2 seperti hari pertama saya puasa..Malah anak dalam kandungan saya bergerak cergas walaupon saya tetap berpuasa :-) Syukur sangat di temukan dengan penawarnya...kalau awal sikit saya jumpa air sarang burung tu, mesti dah dapat puasa full kan?? hehe...
Nak tahu produk apa yang saya pakai??

Tadaaa...inilah dia produk yang saya pakai sepanjang ramadhan ni...
Minuman Sarang Burung, Aerodynamus Healthy daripada syarikat Ketella.
Kalau ada sapa2 berminat, boleh gak nak order daripada saya...
Harganya RM90 je...420ml. Boleh tahan sebulan.

Ok, kat bawah nie saya letakkan khasiat dan kelebihannya:

Aerodramus Healthy adalah produk terbaru bagi menggantikan ASB 420ml. Kandungan sarang burungnya telah dipertingkat daripada 12% kepada 15% serta ditambahkan lagi dengan lingzhi (Ganoderma). Produk ini adalah produk yang paling laris di pasaran dan merupakan formulasi terbaik daripada FAA Marketing.
Stevia digunakan bagi menggantikan gula sementara serbuk mutiara dicampurkan bagi memberikan khasiat kepada tulang dan urat saraf. Di antara khasiat utamanya dapat membantu:
  • Memperbaiki system buah pinggang.
  • Agen pemulihan hepatitis B.
  • Batuk-batuk kronik.
  • Memperkuatkan tenaga batin.
  • Agen pemulihan pengidap Asma.
  • Mengurangkan kahak.
  • Wanita mengandung dapat mengurangkan sakit pada pinggang dan menguatkan paru-paru bayi dalam kandungan serta mempercepatkan proses penyembuhan selepas melahirkan.
  • Meningkatkan daya metabolisme, memperbaiki kulit serta melambatkan proses penuaan.
  • Menguatkan tulang dan saraf serta meningkatkan daya tahan tubuh terhadap penyakit khususnya bagi warga emas.
  • Bagi perokok, ianya dapat mengurangkan kesan yang timbul daripada nikotina serta mencegah kanser paru-paru
  • Kardiovascular – sarang burung mengandungi Qoenzyme Q10 baik untuk kesihatan jantung
  • Anti Oksida dapat membantu mengurai asid urik yang terkumpul dalam tubuh badan.
Cara pengambilannya: Satu sudu besar di waktu pagi dan malam


p/s: Highly recommended untuk mereka yang sakit2 sendi, sakit2 lutut, gout. Sama je macam Walit Gold, sebab kilang yang sama, packaging je lain2.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...